fredag 19 augusti 2016

Ett heldags arbete...

..med att flänga omkring i nejden! Sådan har min dag varit:) Från nio på morgonen till sex på kvällen har jag varit på vift.

Är nästan hes efter allt pratande:)

Det roligaste hände mitt på dan när jag fick ett meddelande till telefonen. Jag har vunnit 10 säckar Kekkiläs trädgårdsmylla bara genom att klicka på Gilla knappen i Järnhandelns fb-tävling!!!

Så det blev ett stadsbesök för att få hem myllan.500 liter trädgårdsmylla är inte fy skam!
Gossen som lastade in mina säckar i bilen frågade vad jag skall använda dom till....en ny blombänk var mitt spontana svar! Nu drar jag mig till minnes att jag i ett skede sade att jag inte ämnar anlägga blombänkar överhuvudtaget. Vi har ju så snygga stenar:)

Till all tur får man ändra åsikt hur ofta som helst!

Kommande projekt.


Kanske ni minns min bubblande badrumsmatta!

 Den finns inte mera! Den bubblade till sig så mycket att det började vara risk för lårbens brott att gå på den. Väldigt snabbt gick det att repa upp den.

 Nu har jag rotat igenom mönster tidningar på jakt efter ett bra mönster...och hittade alldeles för många fina mattor. Så nu kan jag inte bestämma mig för vilket mönster jag skall välja. Och egentligen behöver jag absolut INGEN matta alls.
Det var en gång en matta....

2 kommentarer:

  1. Grattis! Så roligt att du vann.
    Åh, så fina mönster du har hittat. Nu vill jag också virka. En sån där stjärnmatta skulle inte vara helt fel. Hur mycket trikå behövs till den?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det behövs nog 3-4 kg trikå till en rejält stor matta.

      Radera