onsdag 24 augusti 2016

Phuuu...jag är heeelt sluuut!!!!!

Jag tog upp potätren! Nu måste jag sitta en stund och ta igen mig.

Det kommer säkert att kännas i armarna efter denhär drabbningen! Det är Gubbens odling som jag skördade idag. Jag vet inte hur många potäter han hade i byttan...med god tur fanns det lite flera nu:)

Potatislandet!

Skörden:)
Jag har varit rentav skrämmande huslig den senaste tiden. Ett saftande och syltande stup i kvarten. Nu borde jag ännu göra lite äppelmos, för i år finns det äpplen att göra moset av.

Att ha en jordkällare är lyxigt. Det ryms nog mera på hyllorna ännu. Men äppelmosen skall jag frysa ner.

Nuläget i källaren:)
 Har bakat en endaste äppelkaka...men den var desto godare. Receptet från en Hemmets veckotidning. Meningen att det skulle vara bär i den men det gick bra med äppel också.

Hastkakan med äppel.

Jag hann fota innan den tog slut:)

2 kommentarer:

  1. Åååh, så god den ser ut. Mums!
    Det verkar som om din och far i husets potatisupptagning är ungefär likadan! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nåjo...ingen risk att vi konkurrerar ut yrkesodlarna:)

      Radera