onsdag 28 december 2016

Bjällerklang...

...hördes lite nu och då medan jag höll på med flisandet.

Nu har jag blivit van vid det överraskande ljudet som tycks förfölja mig vart jag än rör mig på backen.

 Ni skall nu för allt i världen inte tro att jag jag har tomtar på loftet...eller ser små gröna gubbar. Näää, det är en fin grå katt med halsband och bjällra som brukar hälsa på oss:-)

 Björkris...och bästaste kvistflisaren!
Katten hade riktigt full arbetsdag idag när den höll sällskap åt mig.

Medan jag flisade fick jag en strålande idé. Och nu har gjort en prototyp. En tygväska, modellen från en plastkass. En bit gummiband för att hålla ihop den. Nu skall jag provköra den en tid. Om den är bra blir det mååånga väskor.

Ihopvikt...

...färdigt för påfyllnad,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar