måndag 28 augusti 2017

Alla tiders återanvändnings-projekt:)

NU skall det bli ordning på alla verktyg, skruvar, spikar...precis allt som härtills har placerats än hit och än dit.
Allt sedan vi rev bort det gamla tröskverket ,som tog stor plats i lidret, har jag funderat på vad det stora stabila underredet kunde användas till.
I ett skede planerade jag göra det till planteringsbord i trädgården.
Nåja, hur ofta behöver jag ett sådant? Mycket sällan. Och dessutom skulle det ruttna sönder efter en tid.
Men sedan kom jag på att det blir tidernas finaste arbetsbord!
Efter bortstädandet  av halmen kunde projektet börja förverkligas.
Och till det behövde jag Gubbens hjälp...jag har en tendens att få allt jag bygger att bli lite på sniskan...kanske på grund av att jag aldrig använder vattepass:)
Mitt stående uttryck är att det bara är amatörer som använder vattenpass. Proffs kör med ögonmått:)
Nåja,när Gubben gör nånting blir det välgjort!!! Jag framförde mina planer...och höll i några bräder i början. Och nu har han snickrat färdigt världens tuffaste bord!
Till följande blir det hyllor överom bordet. Dom skall vi ännu planera lite.
Utgångsläget...

Slutresultatet!

Jag är SUPER nöjd!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar