söndag 11 februari 2018

2 hela dagars intensivt arbete...

...resulterade i 275 gram handspunnet garn:)
Novita kan ta det lugnt...jag konkurrerar inte ut dom ännu!
Se, jag har varit på stickläger dethär veckoslutet. Sticka kan jag redan men att spinna ville jag lära mig. Beundrar lärarens tålamod  med mig. Igår blev det inte riktigt nåt vidare resultat. Man kan närmast jämföra garnet med ett rep. Men idag började jag få bättre grepp om saken.
Nu ligger garnhärvorna i blöt, skall strax skölja upp dom. Då borde färgen vara vit.

Nystanet till höger är första försöket:) 

2 kommentarer:

  1. Du var duktig,å tack för undervisningen av mönsterstickningen på avigasidan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! De va ett roligt veckoslut...men tog nog på krafterna:) Ja e int van att sitta stilla så länge o att koncentrera mig så intensivt:)

      Radera