fredag 2 november 2012

Det blev inte korvsås och mos...

...utan Pyttipanna!

Nu är det sticknörden som talar:)

 Alla som är med i FB-stickcafé vet nog vad det handlar om!

Garnomera har gjort ett fantastiskt mönster, som hon låter alla fritt använda. Och det är himmelens roligt att sticka...när man först fattar galoppen!

Garnet som jag använde till Pytten vann jag i Nattugglans utlottning. Det är Schoppel Wolles, Wunderklecks.

Jag använde 4.ans stickor och det gick nästan hela 100 gr:s nystanet. För jag tog mig friheten att lite ändra i mönstret.Ville ju få sjalen så stor som möjligt.

Jag plockade upp maskor från spetsuddarna efter det att själva sjalens maskor var använda. Alltid nån maska per varv. Så fick jag mera garn att gå åt och sjalen liten större.

Lilla snutten som blev kvar!

Gillar garnets skiftningar!


Såhär gjorde jag...fattar ni??!!

Min trogna mannekäng:)

1 kommentar:

  1. Pyttipanna av nog godare än korvsås o mos.. hihi Va fin den blev..du får använda resten till nå sockskaft randning..Väkommen med i tävlingen..man vet aldrig va tur du har..ha en bra helg.

    SvaraRadera