måndag 28 oktober 2013

Farten är inte direkt hisnande!

Nu handlar det om stickning!

Sockorna påbörjades den 1:a februari i år...nu är dom färdiga!

Jag har inte haft nån ro att sticka...men det har nog varit ett ganska annorlunda år också. Med början från 10- minuters semestern den 7:e februari!

Nåja, nu börjar det stundvis kännas att jag har grepp om livet...tills jag igen vaknar nån natt och hittar på nytt att grubbla över:)

Mycket har ju ordnat upp sig! Alla papper är klara inför generations skiftet, vi har hittat ett Hus åt oss och renoveringen är på god väg.

Och det är ganska skönt när kvällarna blir så snabbt mörka, man kan ju inte göra nånting ute då!

 Fast egentligen kan man ju nog...dootern köpte en pannlampa åt mig. Det finns inte belysning i vedlidret vid Huset och inne är det bara arbetsbelysning som man skall hitta fram till i mörkret. Ganska spännande att i beckmörker söka sig ut mellan plankor och bräder:)

Mönstret är Syltasockor, direkt länk dit i högra balken i min blogg.


1 kommentar:

  1. Är jag förvånad över att du inte hunnit/haft ro att sticka.....? Nej!
    Är bara förvånad över att du hunnit med allt som du gjort :o) Slutar inte förvånas över din energi....

    Själv har jag inte hunnit med någonting på hemmafronten, men bara livet rätar upp sej så ska jag ta itu med allt, typ bloggen........

    SvaraRadera